jak_kvalita_spanku_souvisi_s_chuti_na_sladky

Jak kvalita spánku souvisí s chutí na sladký

Jak pak si se dneska vyspala? Cejtíš se po probuzení odpočatě nebo spíš unaveně? 

Pokud k probuzení potřebuješ budík nebo se probouzíš s pocitem ospalosti či zastřeným vnímáním, nechce se ti s radostí vstávat z postele a spíš by sis ještě dáchla, pak se nebudíš odpočatá a dost pravděpodobně jsi se dobře nevyspala. Možná se teď ptáš, jak kvalita spánku sakra souvisí s vaší chutí na sladký? 

Hrozně moc! Spánková deprivace má přímý vliv na hormony hladu a sytosti jako jsou ghrelin a leptin. Věděla jsi to? 

Možná né v tomhle větným složení, ale věřím, že už jsi to mnohosetkrát pocítila na vlastním těle. A o co teda jde? 

Ghrelin a leptin 

Aby to úplně secvaklo, tak na tebe spustím ranní spršku z biologie. 

Ghrelin je hormon, který se produkuje v žaludku vždy, když je prázdný, což dává mozku signál, že máme hlad. Leptin zas vzniká v tukových buňkách a signalizuje mozku, že už jsme sytí

Pokud se opakovaně dobře nevyspíme, tyto signály se naruší. A co se pak děje uvnitř nás? 

Máme tendence:

  • jíst kalorická jídla – sladké pečivo, čokoláda, pizza, burger, ……….. (dosaď si to svoje po čem prahneš)
  • pít kávu, čaj či jiné energetické nápoje, abysme dobili baterie
  • přejídat se 

Proč? Mozek totiž potřebuje nějak vykompenzovat to, že jsme se dobře nevyspali => říká se tomu  spánková deprivace.  

Jaké jsou nejčastější důvody spánkové deprivace? 

  1. sledování obrazovek telefonu, TV či počítače hodinu před spaním
  2. jídlo po 19h 
  3. jakékoliv pití vyjma čisté vody po 19h
  4. cvičení po 20h 
  5. uléhání ke spánku po 22:00 
  6. káva, čaj či jiné energy nápoje odpoledne či večer 
  7. práce dlouho do noci

Děláš alespoň jeden z výše popsaných bodů? Pokud odpověď zní ANO, vypadá to, že jsi si rozhodila přirozené biorytmy těla.

Což se ukazuje nejen na tom, jestli se ráno cítíš unavení a honí tě chutě (nejen) na sladké, ale také na tom, jak se cítíš, jak přes den vnímáš svět kolem sebe, jak reaguješ, jak jsi schopna přes den dělat různé úkoly => mám na mysli kognitivní funkce, které přímo ovlivňují naši produktivitu. 

Zjisti jak na tom aktuálně jsi

Chceš zjistit, čím si konkrétně podkopáváš nohy a získat analýzu tvých odpovědí z dotazníku Otestuj si svůj biorytmus + pár doporučení jak to vyladit a to úplně ZDARMA?

Pokud odpověd zní ano, přidej se ke mě do FB skupiny  a napiš MÁM ZÁJEM + tvůj email, pod příspěvěk ANALÝZA ZDARMA. Sama tě kontaktuji.


P.S. nabídka je limitovaná pro prvních 100 zájemkyň, tak neváhej. Nebude se opakovat.

Lucie Meera Ji
Nořím se do hlubin svého těla a učím se rozumět jazyku, kterým ke mě hovoří. Inspiruju svou cestou druhé k tomu, aby se nebáli vystoupit z řady a dovolili si být více sami sebou. Věřím, že žití v Pravdě svého Bytí, péče o duši a tělo je klíčem ke zdraví a lékem na večnou nespokojenost dostupný všem a nestojí skoro nic - pouze naši pozornost a čas.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů